Facebook suprimeix l'etiquetatge de reconeixement facial de les imatges.

Facebook suprimeix l'etiquetatge de reconeixement facial de les imatges. Dijous, Novembre 4, 2021

Meta (abans Facebook) deixa d'utilitzar la funció de reconeixement facial de Facebook després d'una llarga batalla judicial per la privadesa de les dades. Meta ha informat que la desconnexió es completarà en les pròximes setmanes. L'empresa deixarà d'usar algoritmes de reconeixement facial per etiquetar persones en fotografies i vídeos, i eliminarà les plantilles de reconeixement facial que fa servir per a la identificació de persones.

La mesura és el resultat d'una demanda que va acusar la tecnologia d'etiquetatge de Facebook d'infringir la llei de privadesa biomètrica d'Illinois, la qual cosa va portar a l'acord de pagar 650 milions de dòlars al febrer. Facebook anteriorment va restringir el reconeixement facial a una funció d'activació explícita el 2019.

El vicepresident de meta, Jerome Pesenti, assenyala que els reguladors no s'han posicionat per una regulació integral de privadesa per al reconeixement facial. "Enmig d'aquesta incertesa, creiem que és apropiat limitar l'ús del reconeixement facial a un conjunt reduït de casos d'ús". Pesenti també explica que més d'un terç dels usuaris actius de Facebook havien optat per l'escaneig i el reconeixement facial i se suprimiran més de mil milions de perfils de reconeixement facial com a part del procés de canvi. Com a part de la nova política de privadesa, el sistema automatitzat de text alternatiu de Facebook per a usuaris cecs ja no nomenarà les persones quan analitzi i ja no suggerirà que les persones etiquetin les fotografies ni s'avisi automàticament els usuaris quan apareguin a les fotos i els vídeos publicats per altres usuaris.

La decisió de Facebook no impedirà que empreses independents com Clearview AI, que va crear grans bases de dades d'imatges descarregant fotos de xarxes socials, inclòs Facebook, utilitzin algoritmes de reconeixement facial entrenats amb aquestes dades. Les agències d'aplicació de la llei dels EUA (juntament amb altres divisions governamentals) treballen amb Clearview AI i altres empreses per a la vigilància basada en el reconeixement facial. Es necessitarien lleis de privadesa estatals o nacionals per restringir l'ús de la tecnologia de manera més àmplia.

En tancar una funció que s'ha fet servir durant anys, Meta espera reforçar la confiança dels usuaris en les seves proteccions de privadesa mentre prepara un llançament de tecnologia de realitat virtual i augmentada que podria comprometre les dades de privadesa dels usuaris.

L'empresa ha presentat un parell d'ulleres intel·ligents equipades amb càmera en col·laboració amb Ray-Ban a principis d'aquest any i, a poc a poc, està treballant en els mons virtuals 3D a la seva plataforma d'auriculars Meta VR. Tots aquests esforços requeriran un nivell molt alt de confiança per part dels usuaris i reguladors, i renunciar a l'etiquetatge facial automàtic de Facebook, sobretot després d'un desafiament legal a la tecnologia, és una manera senzilla de reforçar-lo.

 

« Enrere