La UE i el Regne Unit obren investigacions antimonopoli a Facebook Marketplace

La UE i el Regne Unit obren investigacions antimonopoli a Facebook Marketplace Dimecres, Juny 9, 2021

Els reguladors estan preocupats pel control que fa Facebook dels anuncis classificats.

La Comissió Europea i els reguladors del Regne Unit han obert investigacions antimonopoli a Facebook per les preocupacions que el seu servei Marketplace distorsiona injustament la competència dels anuncis classificats. Es vol saber si Facebook utilitza o no les dades publicitàries de manera injusta per competir al mercat dels anuncis classificats i col·laboren com a part de la investigació.

"Facebook recopila grans quantitats de dades sobre les activitats dels usuaris a la seva xarxa social i més enllà, cosa que li permet dirigir-se a grups específics de clients", va dir en un comunicat la responsable de competència de la Comissió Europea, Margrethe Vestager. "Veurem en detall si aquestes dades proporcionen a Facebook un avantatge competitiu indegut, sobretot en el sector dels anuncis classificats en línia, on la gent compra i ven productes cada dia, i on Facebook també competeix amb empreses de les quals recopila dades".

En particular, la comissió diu que una investigació preliminar ha suscitat la preocupació que Facebook pugui utilitzar dades de serveis rivals d'anuncis classificats que anuncien a la seva plataforma per competir amb ells. La comissió i l'Autoritat de la Competència i els Mercats del Regne Unit (CMA) realitzaran ara investigacions formals i en profunditat per avaluar aquestes preocupacions.

A més de les preocupacions sobre Facebook Marketplace i els anuncis classificats, el CMA del Regne Unit també investiga el servei de cites de Facebook per motius similars.
En un comunicat, un portaveu de Facebook va dir que creu que les acusacions són "sense sentit", i va afegir que tant Facebook Marketplace com Facebook Dating formen part de mercats "altament competitius".

"Sempre estem desenvolupant serveis nous i millors per satisfer l'evolució de la demanda de les persones que fan servir Facebook. Marketplace i Cites ofereixen a la gent més opcions i tots dos productes operen en un entorn altament competitiu amb grans titulars", va dir el portaveu. "Seguirem cooperant plenament amb les investigacions per demostrar que no tenen recorregut".

Llançat el 2016, el servei Marketplace de Facebook permet a la gent comprar i vendre articles de locals. Ara és utilitzat per 800 milions d'usuaris de Facebook de 70 països, segons Reuters. Segons els informes, els rivals es van queixar que Facebook té un avantatge injust al poder anunciar Marketplace gratuïtament als seus 2.000 milions d'usuaris.

Aquesta és la primera vegada que Facebook ha estat investigat formalment per la UE, amb el cas que s'uneix a investigacions anticompetitives similars del bloc sobre Apple, Google, Amazon i Microsoft. A principis d'aquest any, la UE va acusar formalment Apple d'infringir les normes antimonopoli amb les seves polítiques d'App Store i, el novembre passat, la comissió va dir que Amazon feia un mal ús de les dades que recopilava de venedors de mercats de tercers.

 

 

« Enrere