Google llança la primera beta d'Android per a la revisió i seguiment d'anuncis

Google llança la primera beta d'Android per a la revisió i seguiment d'anuncis Dijous, Febrer 16, 2023

La prova de privadesa a Android beta està limitada a un petit nombre de dispositius amb Android OS 13 de moment, però s'ampliarà "més endavant".


A principis de l'any passat, Google va informar que estava treballant en una iniciativa per millorar la privadesa i remodelar el seguiment dels anuncis als telèfons Android, alineant la plataforma mòbil amb la funció de transparència de seguiment d'aplicacions d'Apple per a iOS. Després del llançament d'una vista prèvia per a desenvolupadors l'abril passat, Google ara diu que la primera beta de "Privacy Sandbox" a Android començarà a llançar-se a un nombre limitat de dispositius Android 13, cosa que permetrà als usuaris i desenvolupadors provar la nova tecnologia al món real. L'accés a la versió beta s'ampliarà "amb el temps" i els dispositius seleccionats per participar-hi rebran una notificació d'Android informant els usuaris que el poden utilitzar.

El nou "Private Sandbox" d'Android és un conjunt d'eines que tenen com a objectiu crear un nou estàndard sobre com els anunciants i els llocs web accedeixen a la informació sobre els consumidors sense comprometre la privadesa dels usuaris. Actualment, als dispositius Android se'ls assigna un "ID de publicitat d'Android" únic que es pot restablir per l'usuari, que s'usa per fer un seguiment del comportament dels usuaris i crear un perfil publicitari personal que puguin utilitzar els desenvolupadors d'aplicacions. El "Privacy Sandbox" té com a finalitat substituir aquest identificador publicitari per una API de preservació de la privadesa, que Google afirma que limitarà la compartició de les dades dels usuaris amb tercers i eliminarà els identificadors d'aplicacions, alhora que admetrà anuncis personalitzats.

"La versió beta de Privacy Sandbox ofereix nova API dissenyades amb la privadesa al nucli i no usen identificadors que puguin fer un seguiment de la vostra activitat en aplicacions i llocs web", va dir Anthony Chavez, vicepresident de Privacy Sandbox de Google. "Les aplicacions que decideixen participar en la versió beta poden utilitzar aquestes API per mostrar-vos anuncis rellevants i mesurar-ne l'eficàcia".

El "Private Sandbox" d'Android comparteix algunes similituds amb el "Privacy Sandbox" per al projecte web de Google, que té com a finalitat començar a eliminar gradualment les galetes de tercers a Chrome l'any 2024. Google explica que els dos projectes comparteixen una "visió comuna de millorar la privadesa dels usuaris alhora que donen suport a les empreses", però usen tecnologies diferents i es desenvoluparan de manera independent.

Els usuaris seleccionats per participar en la versió beta poden gestionar quins dels seus interessos personals poden orientar els anuncis anant a la secció de configuració de la privadesa. Per exemple, si veieu anuncis d'equipament d'acampada i sacs de dormir, és possible que Android hagi suposat a partir de les vostres aplicacions baixades i l'activitat de les aplicacions que us interessaria el tema "A l'aire lliure", que podreu. Els usuaris poden bloquejar temes als quals no volen orientar-se i optar per no participar o tornar a participar en la versió beta en qualsevol moment.

 

« Enrere