La importància de les ressenyes de Google

La importància de les ressenyes de Google Dijous, Juliol 2, 2020

Obtenir comentaris dels vostres clients sempre ha estat beneficiós per a les empreses, però avui en dia la seva importància és encara més gran.

Hi ha tres avantatges principals en obtenir comentaris de clients:

1) Per adquirir testimonis que podeu utilitzar en la comercialització del vostre negoci.
2) Per entendre millor el que esteu fent bé o malament com a empresa.
3) Per millorar la visibilitat del vostre negoci a Google.

En relació amb aquest últim, la importància d'acumular revisions sinceres i honestes dels vostres serveis en línia és cada cop més gran. Tot i que podeu tenir tots els altres elements de la vostra estratègia de posicionament local, no s'ha de menystenir la importància de les revisions de les dades.

En primer lloc, no es pot menystenir la influència i el poder de la recomanació del client sobre altres clients potencials. Podeu dir-me que sou simpàtics i jo us puc creure. Tanmateix, si un tercer imparcial em diu que sou simpàtics, jo tindria molta més inclinació a creure-ho. De fet, un estudi recent suggereix que les recomanacions dels clients són la influència de compra més potent. Un altre estudi va trobar que el 88% dels consumidors consulten les revisions abans de realitzar una compra, i un altre estudi va indicar que el 63% dels consumidors tenen més probabilitats de comprar un lloc que té comentaris de clients.

Un dels dubtes que tenen les empreses per sol·licitar les recomanacions en línia és la por de rebre una mala revisió. Tot i això, rebre una recomanació estranya no és necessàriament una cosa dolenta. Respondre activament a les males ressenyes i mirar de resoldre una situació il·lustra als vostres nous clients potencials que us interesseu pels vostres clients i la seva satisfacció. Un estudi ha comprovat que les crítiques incorrectes poden augmentar la conversió en un 67%.

Llavors, per què són tan importants els testimonis en una estratègia SEO?

Al llistat d'una cerca de Google es veuen els resultats més rellevants i beneficiosos dels resultats locals, no només es vol saber què fa la vostra empresa, sinó com es percep la imatge de l'empresa pels clients. Això ho fa, en bona part, contant quantes ressenyes tens i quina és la teva valoració mitjana dels clients. Voleu proves? El recorregut que il·lustra les funcions del nou Google Maps afirma perfectament que les empreses de més alta qualificació properes a la vostra ubicació seran presentades quan es faci una cerca amb caràcter local. Google també ha actualitzat recentment el disseny de la seva cerca als mapes per mostrar valoracions i ressenyes molt més destacades. A més, amb Google, el contingut és el principal; afegir contingut generat per l'usuari al vostre lloc o a la vostra pàgina de Google plus és una manera excel·lent d'afegir contingut nou, fresc i únic.

La qualitat i la quantitat de ressenyes a Google són un dels factors de classificació més importants per al SEO local. I, quan una persona analitza els resultats de la cerca d'un producte o servei local a Google, els llistats d'empreses que inclouen ressenyes de clients presenten una major credibilitat i, naturalment, reben més clics. Si la fitxa de resultats de cerca mostra una valoració de 4.5 estrelles amb 18 ressenyes (i les fitxes de competidors es mostren menys), aquesta serà la prova social que el vostre producte o servei és de confiança.

Un altre fet del qual s'ha d'estar conscient és que els vostres clients revisaran els vostres productes o serveis, tant si com no. Fins i tot si no es publiquen ressenyes vostres, hi ha nombrosos llocs web com Yelp, Trip Advisor i llocs de mitjans socials on apareixeran les ressenyes. Per maximitzar l'efecte de les vostres ressenyes i per controlar-ne el màxim possible, convidar els vostres clients a deixar comentaris sobre la vostra empresa o serveis hauria de ser la vostra principal prioritat.

Ara que ja hem establert la importància de les ressenyes dels clients, i en concret les ressenyes en línia, com aconseguir que els vostres clients escriguin ressenyes per al vostre negoci?

En primer lloc, i el més important, és tenir un bon servei d'atenció al client. Els clients feliços signifiquen bones valoracions i comentaris. En segon lloc, cal que tingueu en marxa una estratègia activa per animar a fer les ressenyes en lloc d'esperar que es produeixi de manera natural. Una manera senzilla de començar a recopilar comentaris en línia és demanar a la família i amics que revisin el vostre negoci. A continuació, estableix una estratègia per demanar als clients existents i nous que facin una recomanació després de la seva compra; Com més aviat es faci, més probabilitats tindràs de revisar-les. I, que sigui el més fàcil possible per als vostres clients deixar una revisió, per exemple posant un enllaç visible a la vostra pàgina web per deixar-ne una revisió.

Un avís important: no pagueu mai per les revisions. Això inclou oferir incentius sobre el producte a canvi de revisions (per exemple, un tast gratuït de pizza per fer una revisió completa). Tot i que pot ser el millor incentiu per sol·licitar ressenyes, això va en contra els termes i condicions del servei de Google. Si se n'assabenta, perjudicarà molt la teva classificació a les cerques de Google.

Com de fàcil és per als vostres clients deixar comentaris sobre la vostra empresa?

A Internet Girona, us podem ajudar a establir i posar en marxa una estratègia eficaç per animar les recomanacions dels clients que beneficiarà el vostre negoci, especialment com a part d'una estratègia global de SEO.

Posa't en contacte i estarem encantats d'ajudar-te: formulari de contacte 

Si t'ha agradat aquest post, no ens vindria malament que fessis una ressenya. ;-) Fer una ressenya a Internet Girona.

 

 

« Enrere